UPPFOSTRA ERA BARN!

Nyss kom det 3 barn och börja banka på vår dörr till vardagsrummet, jag var uppe i mitt rum medans min bror sov. Sedan öppnar jag, en av de frågar om jag vill ut och jag säger nej. Sedan börjar den ena fråga:

Barnet: Har ni mat hos er?
Jag: Ja?
Barnet: Har ni godis?
Jag. Nej?
Barnet: Ska ni handla mat till er idag?
Jag: Ja?
Barnet: Kan ni köpa godis till oss för vi är barn, vi heter Amina & Maja, vad heter du?
Jag: Du vet redan vad jag heter.
Barnet: Hej då!

Seriöst, ska de gå runt och tigga mat hos folk eller? De får inte godis av föräldrarna och så kommer de hit? Så hör jag "han sover, banka mer" vafan, skulle de banka tills glaset förstördes? Jag tänkte inte ge de godis för att:
1. Det är måndag, de flesta barn äter godis på lördagar, right? Måste ju tänka på deras tänder och hälsa!
2. Jag matar inte barn, de har väll sitt eget hem där de kan få mat? Jag menar de är ju inte fattiga?




Kommentarer
Postat av: MLy

Haha hahaha

roliga/konstiga barn!

;D<3

2010-08-09 @ 14:41:13
URL: http://coooki.blogg.se/
Postat av: A f r o b e l i t a

Ojoj, galet hur det kan va ibland. Tror dom flesta föräldrar inte är medvetna om att deras barn gör sådär men dom måste ha bättre koll tycker man =/

2010-08-09 @ 19:03:14
URL: http://afrobelita.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0